الگوریتم Hummingbird

الگویتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

تاریخ تخمینی پیاده سازی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل معادل 20 آگوست 2013 است.

برخلاف به روزرسانی های قبلی، مرغ مگس خوار به عنوان یک بازنگری کامل در الگوریتم اصلی پیاده سازی شد. اعتقاد بر این است که بسیاری از اجزای این الگوریتم Major یا عمده دست نخورده باقی مانده اند از بدو پیاده سازی دستخوش تغییرات اساسی نشده.

الگوریتم مرغ مگس خوار تعهد گوگل را به درک فزاینده ای از مقصود سوالات جستجوگران به منظور تطبیق آنها با نتایج مرتبط تر را متضمن میشود.

گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار را در 26 سپتامبر 2013 معرفی کرد. اما در واقع تقریباً یک ماه پیش از این بیانه آنرا به اجرا گذاشته بود. در حالی که به روزرسانی های الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن حاکی از گزارش متعددی درباره تغییر ترافیک و رتبه های از دست رفته بود، به نظر نمی رسید که مرغ مگس خوار تأثیرات منفی شدیدی بر فضای وب گذاشته باشد.

در اصل این الگوریتم به عنوان تأثیر مثبت بر دقت پایگاه دانش Google شناخته شده که به کمک ترسیم “نمودار دانش” نتایج SERP را دقیق تر میسازد. با این حال ، جامعه SEO این نظریه را مطرح کرد که تاثیراتی در نتایج موتورهای جستجوی محلی یا Local SERP ها احساس شده است.

نمودار دانش یا Knowledge Graph

به منظور درک کامل مکانیزم الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با ویژگی های از موتور جستجو که بیشترین تأثیر را بر آن داشته است آشنا شوید: جستجوی معنایی و نمودار دانش.

یک سال قبل از انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل نمودار دانش خود را راه اندازی کرد. نه یک نمودار واقعی، بلکه مجموعه ای از ویژگی های SERP که برای ارائه پاسخ سریع و دقیق به سوالات کاربران در مورد افراد، مکانها و چیزها طراحی شده است.

چگونه گوگل تشخیص می دهد که نتایج نشان داده شده مرتبط با قصد جستجوگر است و نیازهای آنها را به اندازه کافی برطرف می کند؟ اینجاست که جستجوی معنایی وارد می شود.

جستجوی معنایی یا Semantic Search

جستجوی معنایی تلاش می کند تا نتایج SERP مناسب را با زبان کاربران اینترنت، فراتر از معانی کلمات کلیدی منفرد مطابقت دهد. در اصل زمینه وسیع تری را در پوشش دهد. حتی زمانی که قصد کاربر ضمنی باشد نه صریح. تسلط روزافزون گوگل در جستجوی معنایی، آنها را قادر می سازد موجودات دنیای واقعی و روابط آنها را با یکدیگر درک کنند. تمرکز  الگوریتم مرغ مگس خوار بر مطابقت زمینه پرس و جو با نتایج و به هوش فناوری گوگل بستگی دارد. به عبارتی توانایی تجزیه و تحلیل مقصود جستجوگر.

جستجوی معنایی یک فرآیند پیچیده است، بنابراین در اینجا مثال دیگری از نحوه عملکرد این فناوری را ارائه میدهیم.

تصور کنید که یک کاربر Google این عبارت موتور جستجو را تایپ کرده یا با استفاده از سرچ صوتی جستجو میکند: “بهترین مکان برای ایتالیایی”

تنها با درک مقصود و زمینه چنین پرسشی است که گوگل می تواند “مکان” را به عنوان رستوران و “ایتالیایی” را به عنوان نوع خاصی از غذای رستوران تشخیص دهد.

نشانه های الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی از اهداف اصلی مرغ مگس خوار ترجمه جستجوی معنایی از یک مفهوم به واقعیت است. به بیانی دیگر، هدفی که در نهایت به استاندارد جستجو تبدیل میشود. به طوری که برای پرسشی مانند مثال رستوران ایتالیایی که در بالا به آن اشاره شد، کاربر مجموعه ای از رستوران های محلی ایتالیایی را به عنوان پاسخ دریافت می کند. و نه نتایج بهترین مکان های زندگی  برای مردم در ایتالیا یا سایر جواب های نامرتبط!

مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی

به روز رسانی مرغ مگس خوار را میتوان تلاشی از سوی گوگل در جهت تسلط بر افزایش اجتناب ناپذیر جستجوهای صوتی تلقی کرد. هنگامی که مرغ مگس خوار در سال 2013 منتشر شد، “جستجوی محاوره ای یا صوتی” انقلابی را در جامعه SEO ایجاد کرد. در طی چند سال آینده با افزایش جستجوهای صوتی، گوگل مجبور می شود تا خود را مجهز به درکی دقیق تر از زبان طبیعی کند و پاسخگوی جستجوهای صوتی مانند “ارزان ترین مکان برای غذاهای مکزیکی در نزدیکی من کجاست؟” یا “چگونه می توانم شیر آب آشپزخانه را تعمیر کنم؟” باشد.

در مجموع فناوری های محدود به درک کلمه کلیدی، متعهد به سنجش قصد و نیت جستجوگر نیستند. توسعه هایی مانند جستجوی معنایی و به روز رسانی هایی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار به گونه ای طراحی شده اند که به طور مطمئن تر در دنیایی به زبان طبیعی عمل کنند.

مرغ مگس خوار و جستجوی محلی

انجمن SEO محلی حدس زد که مرغ مگس خوار ممکن است تأثیرات زیر را بر نتایج ارگانیک محلی داشته باشد:

  • محلی سازی بیشتر نتایج ارگانیک برای پرس و جوهایی با نیت محلی.
  • حضور مستمر و قابل ملاحظه ای از نتایج نوع فهرست در نتایج ارگانیک محلی.

چگونه می توان فهمید که مرغ مگس خوار بر رتبه صفحات من تاثیر منفی داشته؟

در حالی که صاحبان مشاغل محلی ممکن است برخی مشکلات موقتی را به دلیل پدیدار شدن کسب و کارهای جعلی تجربه کرده باشند، بعید است که اکثر وب سایت ها به واسطه این به روز رسانی تأثیرات منفی ای را تجربه کرده باشند.

اگر وب سایت شما با کاهش ترافیک یا رتبه بندی مواجه شده است که فکر می کنید با مرغ مگس خوار مرتبط بوده، حتماً به لیست کامل بروزرسانی های گوگل نگاهی بیندازید. ممکن است به نظر برسد که عامل تغییر در وب سایت شما به روز رسانی دیگری مانند Google Fred یا Penguin بوده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار به همه صاحبان وب سایت ها علامت می دهد که گوگل به دنبال درک بیشتر هدف اصلی در جستجوهای کاربران است. و به جای این که آنها را مانند رشته ای از کلمات کلیدی مورد بررسی قرار دهد، به جستجوی کل مطالب بپردازد.

بهرین دستورالعمل برای انطباق با این الگوریتم برای وب مستران، این است که اطمینان حاصل کنند که زبان طبیعی در محتوای سایت آنها منعکس شده است. مرغ مگس خوار را می توان به عنوان شکافی میان شیوه های قدیمی و منسوخ سئو و سئوی مدرن قلمداد کرد.

همسو شدن با الگوریتم مرغ مگس خوار

وب سایت هایی که به طرز ماهرانه ای پاسخ رایج ترین پرسش های عمومی را شناسایی و منتشر می کنند، می توانند به عنوان منابع مرتبط برای موضوعات خاص توسط Google انتخاب شوند. هنگامی که محتوای شما با هدف جستجو مطابقت داشته باشد، نه تنها می توانید از نظر ارگانیک و محلی رتبه خوبی کسب کنید بلکه می توانید در یک ویژگی SERP مانند کادر پاسخ یا گراف دانش قرار دهید.به منظور کسب رتبه در نتایج موتورهای جستجوی امروزی، خدمت به جستجوگر باید در لیست اولویت های SEO شما قرار گیرد. شما می بایست از ترکیبی از تعامل مستقیم با مخاطبان خود، تحقیقات کلمات کلیدی و تحقیقات موضوعی برای کمک به پیشرفت وب سایت خود استفاده کنید.

همراه استیل سئو باشید تا دربازه الگوریتم های عمده و مهم Google بیشتر بیاموزید.

منابع:

https://moz.com/learn/seo/google-hummingbird

https://www.searchmetrics.com/glossary/hummingbird/

https://www.brightedge.com/glossary/how-google-hummingbird-work

https://www.sem-deutschland.de/seo-glossar/hummingbird/

 
Summary
الگویتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird
Article Name
الگویتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird
Description
در این مقاله به معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار به عنوان نقطه عطفی در سئو نوین پرداخته و تاثیر آن بر روی سرچ های تایپی و صوتی را تحلیل میکنیم.
Author
Publisher Name
Still SEO Institute
Publisher Logo

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on reddit
Share on skype

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Your email address will not be published.

رنگ کلاه در سئو
مبانی سئو

رنگ کلاه در سئو

رنگ کلاه در سئو و همچنین دیگر مقوله های سایبری را شاید بتوان استعاره ای از استراتژی و مرزبندی اخلاق حرفه ای یک فرد مشرف

 
متن کامل >
تکنیک سئو 2021
آموزش پیشرفته

6 تکنیک سئو در 2021

همانطور که در گذر زمان موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز رسانی میکنند، تکنیک های کسب رتبه بالاتر در SERP یا Search Engine

 
متن کامل >
سئو چیست
مبانی سئو

سئو چیست

در جواب این سوال که تعریف سئو چیست و متخصص سئو کیست، کلمه سئو که برگرفته از مخفف SEO است معادل Search Engine Optimization بوده

 
متن کامل >