الگوریتم-Fred

الگوریتم Fred یا بروزرسانی Google Fred

یکی از مبهم ترین و مرموزترین مباحثی که راجع به آن در سئو صحبت خواهیم کرد، با اسمی نه چندان درست اما مصطلح به نام الگویتم Fred شناخته شده. بگذارید از ماجرای نامگذاری برای این الگوریتم شروع کنیم تا علت نام بردن نادرست از این الگوریتم، یا به بیانی بهتر این دسته از بروزرسانی ها، را تحت عنوان Fred خدمت شما توضیح دهیم.

9 مارچ 2017، دو روز بعد از اینکه تعداد زیادی از وب مستران با افت شدیدی، تا حدود 95%، در ترافیک وبسایت خود مواجه شدند. این خبر در فاروم های سئو دست به دست شد و گمانه زنی ها دربارۀ اعمال یک الگوریتم جدید یا بروزرسانی ای عمده شروع شد.

Fred چگونه پدیدار شد؟

بیانیه ای از سمت Google در این زمینه منتشر نشد. تا اینکه بعد از رد و بدل شدن یک رشته توئیت میان Barry Schwartz از Search Engine Land و Gary Illyes از تیم تحلیل روند وبمستران در Google مشخص شد آپدیتی در تاریخ 7 مارچ 2017 رخ داده.

از آنجا که Schwartz اصرار بر دانستن نام این الگوریتم داشت، در صورتی که نامی از سوی Google برای آن انتخاب نشده بود، Illyes به شوخی اشاره به یک کاراکتر کارتونی به نام “Fred” کرد. او پیشنهاد کرد هر آپدیت یا الگوریتمی که از سوی Google برای آن نامی از پیش انتخاب نشده باشد را میتوان Fred نامید.

عمدتا تصویری که در بلاگ هایی مرتبط با این بروزرسانی میبینید، متعلق به Fred Flintstone، کاراکتر کارتونی هست. و استفاده از نام Fred توسط Illyes صرفا برای خلاص شدن از دست Schwartz بود که به دنبال نامی برای الگوریتم می گشت. به گفته Ryan Jones یکی از همکاران و دوستان Illyes، او هر چیز گمنامی را با نام Fred خطاب میکند. و این شوخی به عنوان نامی شناخته شده برای این بروزرسانی بین وب مستران و متخصصان موتور جستجو مصطلح شد.

تا دسامبر  2017 که مقالۀ Kristine Schachinger در SEJ منتشر شد، چیزی حدود 9 ماه پس از این رشته توئیت ها، Google همچنان به صورت رسمی بیانیه ای راجع به این بروزرسانی ابلاغ نکرد. پس اینکه ما از یک بروزرسانی به عنوان الگوریتم Fred نام ببریم، شاید صرفا اشاره ای به یک جوک و یا یک نام گذاری غیر رسمی برای یک بروزرسانی، و نه یک الگوریتم جدید و مجزا، باشد. تعریف دقیق تر اینست که در تاریخ 7 مارچ 2017 یک بروزرسانی عمده در سلسله بروزرسانی های بلند مدت Google در راستای بهبود کیفی صفحات وب رخ داد.

هدف از پیاده سازی آپدیت 7 مارچ 2017 یا اصطلاحا Fred

همانطور که قبلا اشاره کردیم، Google عمدتا راجع به “نبایدها” بیشتر و دقیق تر صحبت میکند تا راجع به “بایدها”. و همچنین عمدتا دربارۀ اعمال بروزرسانی ها و الگوریتم های جدید تا ماه ها و یا سال ها بعد از پیاده سازی، اطلاعات چندانی در اختیار عموم قرار نمیدهد. اما بروزرسانی 7 مارچ 2017 یا همان الگوریتم Fred از جمله تغییراتی بود که راجع به ” نبایدها” هم در آن صحبتی رسمی نشد.

و این سکوت یکی از علل مبهم بودن ماهیت این بروزرسانی است. چیزی که عملا آقای Illyas به آن اشاره کرد، هدف قرار دادن “محتوای کم ارزش” در این بروزرسانی بود که بسیار کلی بیان شد. و اینکه راهکار همگام سازی با این بروزرسانی، در دستورالعمل وبمستران Google نهفته هست. و خوب، در بیان راهکارها هم کلی گویی شده.

 هرچند، با استفاده از تکنیک های آزمون و خطا و مشاهدات عینی در چندین وبسایت، نتیجه گیری جمعی از وب مستران به قرار زیر گزارش داده شد.

آنچه به طور غیر رسمی به عنوان صفحات هدف گرفته شده توسط بروزرسانی یا اصطلاحا الگوریتم Fred بیان شده عبارتند از:

1- صفحاتی با تبلیغات زیاد که صرفا برای کسب درامد و ترافیک ایجاد شده اند.

2- صفحاتی با آگهی های فریبنده که با کلیک روی آنها، کاربر از مسیر اصلی صفحه و موضوع منحرف شود.

3- صفحاتی با موضوعات مختلف و پر شده با مطالب بی ربط که صرفا جهت کسب رنک طراحی شده اند.

4- صفحاتی با مشکلات متعدد تجربۀ کاربر یا User Experience (UX).

5- صفحات با محتوا و لینک های خشن و آزار دهنده.

6- صفحات با ایرادات عمده برای نمایش در موبایل.

7- صفحات با محتوای سخیف و بی وزن.

8- صفحاتی با Backlink های بی کیفیت.

راهکارهای پیشنهادی برای همسو شدن با الگوریتم Fred

شاید این جمله از سوی وب مستران و فعالان حوزه سئو خوشایند به نظر نرسد. اما طبق گفته Gary Illyes در Search Engine Journal، در 95% تا 98% از مواقع راهکاری موضعی برای مقابله با الگوریتم های Google وجود ندارد. علت این است که الگوریتم های Search Engine شاید در روز 2 تا 3 بار بروزرسانی شوند و Google تصمیم بگیرد نحوۀ وزن دهی و یا انتخاب کلمات کلیدی در این الگوریتم ها را در هر بروزرسانی، بنا به نیاز آن مقطع از زمان یا مکان، تغییر دهد.

آنچه به عنوان توصیۀ موکد برای همگام شدن با این الگوریتم بیان کرد، استفاده از تکنیک های کلاه سفید و اجتناب از تکنیک های کلاه سیاه و کلاه خاکستری است. و مرجع اصلی برای تکنیک های کلاه سفید، همان راهنما و دستورالعمل وبمستران از سوی موتور جستجو است. هر چند راهکارهایی پیشنهادی و غیر رسمی از سوی کسانی که آزمون و خطا انجام داده اند، در زیر ارائه شده. تمامی این توصیه ها از تکنیک های سئو کلاه سفید پیروی میکنند.

1- کاهش میزان تبلیغات در صفحه.

2- بازبینی مکان تبلیغات و اصلاح  آنها برای بهبود تجربه کاربر UX.

3- مراجه مدام به Google Search Quality Rater Guidelines و اصلاح صفحات بر اساس دستورالعمل.

4- حصول اطمینان از هدفمند بودن محتوا.

5- مانیتور کردن ترافیک وبسایت به طور مداوم و ایرادیابی صفحات با سیر نزولی.

6- حذف Backlink های بی کیفیت دریافتی از طریق تکنیک های کلاه سیاه با کمک Google Disavow Tool.

7- تمرکز روی ارتقاء و بهبود تجربه کاربری بر مبنای معیارهای Google.

8- برندسازی و شفاف سازی دربارۀ هویت وبسایت و صفحات آن با معیارهای E-A-T Google.

9- ارائه محتوایی که این چهارمورد را برایش صرف کرده اید: 1- زمان 2- تخصص 3- تلاش 4- استعداد.

زمان مورد نیاز برای رفع جریمه دریافتی

باید گفت هیچ بازۀ زمانی مشخصی برای رفع جریمه پس از رعایت نکات بالا و بازگشت به استاندارهای Google تعریف نشده. همانطور که میدانید، الگوریتم ها و بروزرسانی های Google در موازات هم به صفحات وب اعمال میشوند. تشخیص اینکه صفحات شما توسط کدامیک جریمه شده اند، کاری تخصصی است و برخی از صفحات در عرض چند ساعت و برخی دیگر شاید چندین ماه با تاخیر پس از اصلاحات به رتبه قبلی خود بازگردند. و حتی شاید هیچوقت به رتبۀ قبلی خود بازنگردند. گرچه هیچ ضمانتی برای کوتاه کردن زمان بازگشت صفحات به جایگاه قبلی وجود ندارد، شما میتوانید از تکنیک هایی که در عمل جواب گرفته اند و با عموم به اشتراک گذاشته شده اند، مانند استراتژی Glenn Gabe در این مقاله استفاده کنید.

همراه ما در Still سئو باشید و از آخرین اخبار دانش سئو در دنیا مطلع شوید.

:منابع

 

https://www.seroundtable.com/google-confirm-fred-algorithm-update-23603.html

https://www.position2.com/blog/google-fred-update

https://www.bluecorona.com/faq/what-is-google-fred-algorithm-update/

https://www.revlocal.com/resources/library/blog/what-is-googles-fred-algorithm-update

https://linchpinseo.com/googles-fred-update-explained-and-recovery-methods/

https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history/fred-update/

https://www.bluecorona.com/faq/what-is-google-fred-algorithm-update/

https://www.wordstream.com/blog/ws/2017/08/24/google-fred-update

https://www.gsqi.com/marketing-blog/march-7-2017-google-algorithm-update-fred/

 
Summary
الگوریتم Fred یا بروزرسانی Google Fred
Article Name
الگوریتم Fred یا بروزرسانی Google Fred
Description
📉 الگوریتم Fred یا به بیان بهتر بروزرسانی 7 مارچ 2017،توانست تا 95% روی رتبه صفحات در SERP تاثیر منفی بگذار و عمدتا صفحاتی را هدف گرفت که...
Author
Publisher Name
Still SEO Institute
Publisher Logo

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on email
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on reddit
Share on skype

دیدگاه‌ خود را بنویسید

Your email address will not be published.

رنگ کلاه در سئو
مبانی سئو

رنگ کلاه در سئو

رنگ کلاه در سئو و همچنین دیگر مقوله های سایبری را شاید بتوان استعاره ای از استراتژی و مرزبندی اخلاق حرفه ای یک فرد مشرف

 
متن کامل >
تکنیک سئو 2021
آموزش پیشرفته

6 تکنیک سئو در 2021

همانطور که در گذر زمان موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز رسانی میکنند، تکنیک های کسب رتبه بالاتر در SERP یا Search Engine

 
متن کامل >
سئو چیست
مبانی سئو

سئو چیست

در جواب این سوال که تعریف سئو چیست و متخصص سئو کیست، کلمه سئو که برگرفته از مخفف SEO است معادل Search Engine Optimization بوده

 
متن کامل >